Fitness


„Šport a zdravý životný štýl“

Trampolína – nielen zábava pre deti

Trampolína nechýba v žiadnom detskom parku, či nákupnom centre. A keď sa na jar oprie slniečko, trampolíny vidíme aj v každej druhej záhrade. Je to jednoducho symbol detstva a zábavy. Malý priestor, na ktorom sa dá neuveriteľne dlho hrať. Málokto však vie, že skákanie na trampolíne nie je iba hra. Že je to jeden z najefektívnejších športov. Aj na svojich deťoch ste si možno všimli priaznivý efekt skákania. Zlepšuje sa im rovnováha a koordinácia, spevňuje telíčko a držanie tela. Úplne pôvodne sa skákanie na trampolíne využívalo počas svetovej vojny, v tréningu elitných pilotov. Po vojne tento šport pre jeho výborné účinky zaviedli na amerických školách. Dnes ho poznáme pod pojmom JUMPING.

JUMPING

Jumping je skupinové cvičenie na malých trampolínach v sprievode hudby a pod dohľadom profesionálneho inštruktora. Je vhodné pre naozaj všetky vekové kategórie. Náročnosť tréningu si viete prispôsobiť, aby ste si mohli užívať jeho pozitívny vplyv. Jumping podporuje krvný obeh a správne dýchanie, čo má za následok lepšiu cirkuláciu krvi a následne výdatnejšie zásobovanie tkanív kyslíkom. Pomáha regulovať cholesterol a riziko srdcovo-cievnych chorôb. Cvičenie na trampolíne povzbudzuje endokrinný systém, teda obličky a štítnu žľazu, stabilizuje nervovú sústavu a zmierňuje stres. Priaznivým efektom skákania je tiež chudnutie a celkové spevnenie tela.

Na rozdiel od iných športov pri skákaní zapájate všetky svaly. Iba pätnásť minúť jumpingu je ako trištvrte hodina behu v kopcovitom teréne. Trampolína je teda lepší spaľovač tuku ako beh alebo bicykel. A je k nášmu telu šetrnejší. Pri behaní či tenise zaťažujeme dolné končatiny pri každom dopade na zem. Použitie trampolíny tieto nárazy znižuje až o 80%. Podstatou jumpingu sú rôzne kombinácie rýchlych a pomalých poskokov, aeróbnych cvikov a balančných prvkov. Nedajte sa však oklamať. Skákanie na trampolíne vôbec nie je ľahké a na poriadne spotenie stačí aj krátky tréning. Cvičenie sa dopĺňa rôznymi cvikmi či fitness pomôckami. Dôležitou súčasťou každého tréningu je tiež strečing pred a po skákaní. Pretože jumping je šport ako každý iný a vďaka správnej rozcvičke môžete predísť viacerým úrazom. Jumping je čoraz populárnejšie cvičenie, ktoré si zakladá na úprimnej radosti z pohybu a voľnosti. Precvičíte si komplexne celé telo i kardiovaskulárny systém. Schudnete. A budete sa dobre zabávať. Na športe, z efektu ktorého dnes čerpajú ľudia po celom svete.

Trampolína na JUMPING

Už vieš čo ťa dostane do formy?